Neděle, 24 Čec 2016
 
 
Novinky
Nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba 2/2016 PDF Tisk Email

Právě vychází nové číslo časopisu Vodní cesty a plavba 2/2016, které obsahuje tyto články:

  • Úvodní slovo generálního ředitele státního podniku Povodí Labe
  • Český a čínský prezident jednali o vodním koridoru Dunaj-Odra-Labe
  • Rakouský prezident Heinz Fischer podpořil propojení Odry s Dunajem
  • Podporujeme projekt Dunaj-Odra-Labe, shodli se ministři dopravy Polska i Česka
  • O vodním koridoru Dunaj-Odra-Labe u prezidenta
  • Ministerstvo dopravy řeší Koncepci vodní dopravy ČR
  • Vodní cestu mezi Baltským a Černým mořem je možné obnovit, dokázala studie proveditelnosti
  • Polská Strategie rozvoje vnitrozemských vodních cest do roku 2020 s výhledem do roku 2030
  • Využití vnitrozemské plavby při obsluze polských přístavů Štětín a Svinoústí
  • Novou ředitelkou Státní plavební správy byla jmenována Klára Němcová
  • V Děčíně se konala beseda o Plavebním stupni Děčín
  • Nad plavebním stupněm Děčín se vznáší hrozba ekologů
  • Usnesení vlády ČR č. 391/2016 o reakci vlády na zahájené řízení z důvodu vyhlášení lokalit NATURA 2000 v nedostatečném rozsahu + záznam s jednání
  • Studie proveditelnosti D-O-L? V nedohlednu!
  • Schling: Chce Ministerstvo dopravy pohřbít DOL?
  • Světový kongres klastrů podpořil Odru
  • Polské vyznamenání pro Petra Formana
  • Plavební komora na jezu Hněvkovice se blíží k dokončení
  • Novinky na Baťově kanálu v plavební sezóně 2016
  • Nejnovější hotelová loď Elbe Princesse zahájila plavby do Prahy
  • Svaz vodního hospodářství ČR vítá rozhodnutí Ministerstva zemědělství v kauze Orlík
  • Činnost Českého plavebního a vodocestného sdružení v roce 2015
  • Za Honzou Čábelkou
  • Spolek Vltavan v Praze 145 let jeho života
  • Život není takový – je úplně jiný (62)

Časopis si můžete stáhnout zde:

 
Podporujeme projekt Dunaj-Odra-Labe, shodli se ministři dopravy Polska i Česka PDF Tisk Email

Podporujeme projekt Dunaj-Odra-Labe, shodli se ministři dopravy Polska i Česka

Splavnost Odry, Dunaje a Labe, silniční propojení obou zemí nebo spolupráce se štětínskou námořní vysokou školou. To byla hlavní témata jednání mezi českým ministrem dopravy Danem Ťokem a jeho polskými protějšky, ministrem námořního hospodářství a vnitrozemské plavby Markem Gróbarczykem a ministrem infrastruktury a výstavby Andrzejem Adamczykem. Ministři se při jednání ve Varšavě shodli, že projekt D-O-L je pro Českou i Polskou republikou důležitým projektem, na kterém mohou spolupracovat.

"V těchto dnech jsme dokončili výběrové řízení pro konsorcium, které dnes chystá studii uskutečnitelnosti, tzv. feasibility study pro kanál DOL. Rádi bychom zvážili, zda-li je to ekonomicky výhodné, abychom se mohli s projektem posunout dál. Vytvoříme zároveň s polskými kolegy pracovní skupinu, která bude řešit vodní cestu z Ostravy do Koźle v návaznosti na splavnění Odry," řekl při jednání ministr Dan Ťok.

Hlavní pozornost polského ministerstva mořského hospodářství a vnitrozemské plavby se soustřeďuje právě na splavnění Odry na IV. stupeň splavnosti. Polsko připravuje přistoupení k Evropské dohodě o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu.

Jedním z témat byla taky spolupráce s vysokou námořní školou ve Štětíně. "Na Ministerstvu dopravy evidujeme přes 20 tisíc námořníků, většina z nich jezdí bohužel na lodích jiných států a většina z nich vystudovala ve Štětíně námořní akademii. O tom, že bychom znova udělali české námořní loďstvo, jsme neuvažovali. Spolupráce se štětínskou námořní školou je zajímavá, o říční a námořní dopravu je v ČR zájem, studenti jsou a možná by bylo vhodné tuto spolupráci dohodnout," uzavřel jednání ministr Dan Ťok.


Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Další > Konec >>

Strana 1 z 12